کار در قبرس برای نیروهای کلیدی (هنرمندان، ورزشکاران و …)
نوشته شده توسط : صبا


عمل در قبرس برای نیروهای کلیدی (هنرمندان، ورزشکاران و …)
فعالیت برای شغل کردن افرادی نظیر هنرمندان و ورزشکاران درین مرزو بوم نوع روادید خاصی تعریف‌و‌تمجید نشده میباشد. مغایر برخی کشورها نظیر کانادا و فرانسه که برای کسانی که تجربیات های ورزشی و دست آورد های هنری دارا هستند، موقعیت مهاجرتی خاصی را در حیث گرفته اند؛ مملکت قبرس برای هنرمندان نوع روادید یا این که نرم‌افزار مهاجرتی خاصی معلوم نکرده میباشد اما برای افراد کلیدی و هنرمند و مربیان مجموعه های مطرح و خبرنگاران شرایطی معین نموده است که بتوانند بعد از اتمام 4 سال بازهم اقامت خویش را تمدید نمایند و آن‌ها هم بتوانند اقامت دایم مملکت قبرس را ویزا کاری قبرس شمالی  اخذ نمایند.
عمل در قبرس و مدارک لازم برای ویزای شغلی قبرس
همانگونه که اشاره شد، شغل در قبرس برای افراد بیرون اتحادیه اروپا نیاز به اخذ روادید و تایید صلاحیت فعالیت داراست. بعد از اخذ تائیدیه تفاهم نامه کاری فرد می تواند برای اخذ جواز عمل و اقامت سرزمین قبرس مبادرت نماید. ولی بسته به نوع روادید کاری فرد، بایستی سنجیده شود آیا نیاز به جواز شغل دارااست یا این که نه؟ در اکثر موردها ویزای شغلی فرد نیاز به اخذ جواز فعالیت داراست. ولی در بعضی ویزاهای کاری فرد سوای نیاز به صاحبکار نیز می‌تواند درخواست روادید عمل بدهد اما مدارک لازم و هیبت هایی که می بایست مالامال شوند متعدد می‌باشند. (برای مثال روادید شغل داوطلبانه) برای اخذ ویزای شغلی و اقامت مدارک ذیل می بایست ارائه شوند:

هیبت لبریز گردیده M.58 و M.64
نسخه برداری گذرنامه درخواست کننده شغل
گواهی عدم سوء پیشینه
سند تندرست پزشکی فرد
پولی نزدیک به 400 الی 800 یورو تمکن مالی
تفاهم نامه کاری که بوسیله اداره فعالیت مرزوبوم قبرس تائید گردیده و مهر گردیده میباشد.
پرداخت مبلغ 34 یورو هزینه نظارت مدارک
فعالیت در قبرس و روش شغل یابی در قبرس
عمل در قبرس در اولی مرحله مستلزم یافتن عمل و فهمیدن طریق شغل یابی در‌این مملکت میباشد. فردی که به لهجه ترکی یا این که یونانی و یا این که انگلیسی احاطه ندارد، شانس خیر جهت شغل یابی در‌این میهن ندارد. عواملی که یک فرد جهت شغل یابی در مرزوبوم قبرس می بایست مد لحاظ داشته باشد و عبارتند از :

داشتن تخصص کافی
اشراف به یکی‌از گویش های یونانی ، ترکی یا این که انگلیسی
داده ها کافی در زمینه‌ی وضعیت شغل در شهر های گوناگون و مشاغل ما یحتاج
داده ها کافی راجع به مدارک مایحتاج برای اخذ روادید و جواز فعالیت
شناخت با شرکتهای شغل یابی متفاوت
عمل در قبرس و شرکت ها شغل یابی در قبرس
بعضا اشخاص با رابطه با شرکتهای به طور بی واسطه صاحب کار خویش را پیدا می نمایند و از این طریق در سرزمین قبرس سرگرم به فعالیت می گردند و بعضی نیز با اخذ روادید توریستی بدین مرز و بوم رفته و صاحب کار خویش را در قبرس پیدا می نمایند؛ البته در موقعیت فعلی با اعتنا به اینکه حتی اتباع کشورهای اروپایی گفتگو های شغلی خویش را از روش اسکایپ ایفا میدهند، نیازی به اخذ روادیدِ توریستی نیست. برخی افراد نیز با گذراندن عصر های گوناگون در مملکت قبرس و اخذ گواهی تحصیلی از این سرزمین مبادرت به یافتن فعالیت میک نند. این نحوه راه و روش بسیار قابل قبولی جهت شغل درین مرز و بوم میباشد چون دانش کده های مرزو بوم قبرس دانش گاه های باکیفیت و معدود هزینه ای هستند و عصر های بسیار قابل قبولی در مورد های لازم بازار فعالیت این مملکت خویش ارائه میدهند که فرد میتواند با گذراندن زمان های تحصیلی شانس خویش را جهت یافتن عمل درین میهن بیشتر نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به نوشته‌علمی ای با تیتر علم آموزی در قبرس از همین وب سایت مراجعه نمائید.

عمل در قبرس و دریافت اقامت و ملیت در قبرس
فعالیت در قبرس و دریافت اقامت دایم در مرزوبوم قبرس از روش شغل بعداز 5 سال قابلیت و امکان داراست. طبق مقررات اقامت قبرس و ملیت این مرز و بوم فردی که به مقطع 5 سال در سرزمین قبرس معاش نماید، میتواند درخواست اقامت بلند بازه زمانی بدهد. برای اخذ این اقامت بلند بازه فرد بایستی به بازه زمانی 5 سال مداوم درین مملکت معاش نماید و با اعتنا به اینکه فردی به طور معمول با اخذ روادید شغل بیش تر از 4 سال نمی تواند اقامت مرزوبوم قبرس را دریافت نماید موضوع بسیار رنج میباشد. مجموعاَ مملکت قبرس میهن مهاجرپذیری وجود ندارد و قانون ها اعطای ملیت و اقامت دایم خویش را طاقت فرسا گیرانه معلوم نموده است. عده ای که قصد هجرت و معاش دایم در یک سرزمین دیگر را دارا هستند شاید مرزوبوم قبرس شایسته ترین مورد برای این افراد نباشد، به همین جهت خوب میباشد عده ای که قصد اخذ گذرنامه و اقامت دایم از روش عمل دارا هستند، می توانند کشورهایی که در حین کوتاه تری اقامت دایم و گذرنامه اعطا میکنند را نیز نظارت نمایند. در مرز و بوم قبرس بعداز 7 سال اقامت میتوان درخواست گذرنامه را نیز اعطا کرد.
شغل در قبرس و تحقیق روادیدِ یاور قبرس
فعالیت در قبرس و موقعیت روادیدِ هم پا،‌ طبق مقررات الحاق خانواده درین مرز و بوم معلوم شد‌ه‌است. مطلقا برای فردی که متاهل میباشد و خواستار فعالیت درین مرز و بوم میباشد یا این که از آغاز یا این که بعداز مدتی تصمیم به همپا بردن همسر خویش را نیز دارااست و این قابلیت در مرزوبوم قبرس آماده میباشد. طبق مقررات قبرس به دلیل نگهداری وحدت خانواده فردی که در سرزمین قبرس اقامت رسمی داراست، می‌تواند خانواده خویش را به خویش ملحق نماید. وضعیت الحاق خانواده:

فرد دستکم 2 سال به صورت رسمی در قبرس معاش کرد‌ه باشد.
اقامت به بازه دستکم یکسال داشته باشد.
منظره معقولی جهت دریافت اقامت دایم میهن قبرس داشته باشد.
اما طبق تبصره ای که مدیریت دپارتمان مسافرت قبرس ثبت نموده است، در شرایطی‌که فرد به استخدام یک کمپانی که طبق ضوابط تصویب کمپانی در قبرس به تصویب رسیده میباشد و تایید صلاحیت استخدام اتباع فرنگی را داراست درآمده باشد، نیازی به رعایت حایل اولیه ضابطه وجود ندارد و فرد قطعا الزامی وجود ندارد 2 سال اقامت داشته باشد و آنگاه خانواده خویش مهاجرت کاری به قبرس شمالی  را الحاق نماید.

یار و همدم درخواست کننده فعالیت در قبرس ، به همسر وی که دستکم 1‌سال از ازدواجشان قبل باشد و همسر بالای 21 سال داشته باشد، گفته می‌گردد. همچنین فرزندان پایین 18 سال و مجرد درخواست کننده نیز تحت عنوان همدم میتوانند به فرد مهم ملحق شوند.

بازه مجال اقامت همسر و فرزندان فرد در صدر یک ساله میباشد و این اقامت قابل تمدید است البته نباید از مقطع اقامت فرد اساسی تجاوز نماید.





:: برچسب‌ها: ویزا کاری قبرس شمالی, مهاجرت کاری به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: